Tuesday, November 30, 2010

Papa memang tak Sayang Ain


Assalammu'alaikum para pembaca sekalian,

Tengok tarikh post terakhir aku, alamak, 10 November... dan 20 hari tidak update blog! Aku manusia yang gagal merancang masa! Hohoho, giler kejam statement untuk diri sendiri ni kan..

Okay, bukan gagal merancang masa, tetapi nafsu menulis itu tertimbun dengan tekanan emosi yang lain (serius bunyi macam manusia tertekan giler padahal tak lah seberat mana masalah-masalah melanda). Nafsu itu dihempap-hempap dan dilenyek-lenyekkan macam mashed banana dek masalah keyboard laptop aku (mashed banana = pisang lenyek buat masker kat muka, lepas tu pisang tu dok jatuh-jatuh dari muka sebab licin seterusnya kena rambut dan bantal.. hampeh.. pakai masker dalam keadaan tidak tenang.. huh..)

Keyboard laptop aku mempunyai kesakitan mengada-ngada pada tiga butang ini (,.?) dan itu sangat mengganggu penulisan di blog kan.. (kesakitan mengada-ngada = kadang-kadang okay kadang-kadang not functioned)

Habis ni boleh je aku tekan ,,,,,....???? Sebab aku guna laptop adik Mai di bilik aktiviti (bilik Lala sebenarnya) Lalalalala.....

Perbualan lebih kurang 10 minit sebelum aku menulis,
"Eh Ain, tak cuti ke?"
Beberapa saat aku terdiam sambil senyum. Kenapa kena ambil cuti ya sekarang? Ada apa-apa raya yang aku lupa ke? Aku tanya dalam hati.

"Ala kak.. saya mana lah ada anak cuti sekolah, nak amik cuti bawa anak jalan-jalan kan.."
Aku bernasib baik sebab dapat cover blur.

"Hehehehe.. ha ah kan..."
Kak Anis, pembantu makmal comel itu puas hati dengan jawapan aku. Yes!

"Akak cuti lah ni?"
Aku tanya, menambahkan ramah-tamah.

"Ha ah.. anak akak SPM ni kan..." "ooo..."

Sampai ambil cuti tu anak SPM.. So sweet... Bapak aku tak cuti pun masa aku SPM dulu.. sob sob sob.. Papa memang tak sayang Ain kan? Betul kan?

*Aku tetap sayang Pakcik Google sebab boleh bagi gambar apa-apa saja, bila-bila masa saja*


Errr.. Kalau aku ambil SPM dan tinggal di sekolah berasrama semasa ambil SPM, apa ke jadahnya bapak aku ambil cuti kan? Haih... Ops.. Sorry Pa! Hehehe...

* Sedikit berita sensasi (eerrr sensasi ke?) Aku dah habis baca buku Five People You Met in Heaven. Selesailah semua pengajaran daripada kelima-lima orang dalam novel tu. Pengajaran mantap.. InsyaAllah, aku ambil iktibiar.. Tapi.. Hmmm.. I like surprise.. Cerita tu macam dah cakap awal-awal yang dia akan jumpa 5 orang, dan masuk syurga.. Maka.. macam tu lah ceritanya.. hehehe.. Aku mengharapkan bila habis je buku tu aku jerit.. "aarrgghh!!! benci nya!" atau "wah...! sweet giler.." atau "yes! akhirnya!".
Tapi kenapa aku baca dan aku ala-ala cakap, "Hmm.. dah habis dah.. buku apa ye next aku nak baca?"dengan mood malas saja.. Bukan tak best tapi tidak terlalu teruja dengan ending.. KOT....

*Apa ya kepentingan post kali ni? Hmmm.. Okay, sekurang-kurangnya pembaca boleh tahu bahawa pisang lenyek boleh buat masker untuk kulit kering/sensitif. Maklumat lanjut? Sila cari Pakcik Google ;)

No comments: