Thursday, December 11, 2014

Why we cannot see God

SharingForToday#5 : If God really exist, why we cannot see God? (in Islam)

An analogy; I create a pen. I am the creator, and the pen is the creation.
Can I see the pen?
Sure, I can, I am the creator of it.
Can the pen see its creator, me?
No.
If the pen cannot see me, am I not exist?
.....
Then why the pen cannot see me?
Because I didn't provide it the sense (pancaindera) for it to see me.
Why?
I'm the creator, my wish la!

Agama tak adil antara lelaki dan perempuan?

SharingForToday#6: Agama tiada keadilan antara lelaki dan perempuan?

Acara sukan pun MANUSIA asingkan lelaki dengan perempuan. Nak sangat adil, kenapa tak campur je?

Nak sangat adil, kenapa pesakit kencing manis dan darah tinggi tak diberi ubat yang sama oleh doktor? Boleh kata doktor tak adil?

Manusia pun mengatur ikut kesesuaian, apatah lagi Pencipta yang Maha Tahu segala keperluan.

If God really exist

SharingForToday#8 : If God really exist, then why there are poor, sick, or bad people in this world?

How if I change to this ; If there are people with bad hair cut, people with messy hair or problematic scalp, is it because no profesional hair salon in this world?

They have no proof that God doesn't exist but many people have many prove that God exist.
The next question is, not which one is the real God, but HOW they know which one is the real God?

You wear tudung! Why do hair treatment in salon?

SharingForToday#9 : In hair salons, I always receive comments from other customers, "What a waste.. You do hair treatment but then u wear tudung.." and I always reply with my beauty smile.

Why? MUSLIMs who wearing tudung/hijab should have messy, no fashionable or problematic hair? Or we should not have healthy hair and scalp?

"And, the treatment is expensive, so we should not wear tudung" some people might say. This statement is not valid. See this : Do you realize, in shopping malls, the expensive watches are kept in boxes while the cheap ones are displayed freely without case?

So, expensive doesn't mean need to be exposed. And not being exposed doesn't mean should not be taken care.

And... see these two photos ;



Can you relate expensive and protective.. hurmm.. you know what I mean, right?

By the way, wearing hijab is not the most important thing. The most important thing is, why? Let me give you an example. If my boyfriend loves red, but I usually wear yellow and thinking yellow is good for me. To make him happy, and make myself happy by making him feel happy, I will wear red when I want to meet him next weekend. Furthermore, I also realize, red make me look prettier! So, I love to wear red for him!

Can you accept, doing something for someone, because you wanna take care of the relationship between you and that someone? And will it make you peacefully feel happy?

Therefore, I wear hijab when going out, because of the Creator. I choose to totally submit myself to the Creator by practicing the way of life, which is the authentic & pure way the Creator WANTS (not I want).

That is the meaning of Islam. Peace, submission, authentic, pure. (Click here if you wanna read "where islam come from")

How am I so sure that the way of life I practice is truly the way the Creator wants?
How am I so sure that the Creator is the true one I should worship?
I know my answers. Do you?

Sunday, December 7, 2014

Mengingatkanmu Hancurkan Hatiku


Drama "Sedalam Mana Cinta" malam tadi benar-benar bikin hati ditusuk dan dirobek. Sedih! Pedih!
(Pergh.. over!)

Pengajaran paling besar, elakkan prasangka buruk terhadap seseorang walaupun satu saat. Kerana kita mungkin bersangka buruk kepada seseorang yang setiap tangisannya kerana muram wajah kita, setiap senyumnya hanyalah disebabkan ketawa kita, setiap saat dan setiap nafasnya berkorban untuk kita, malah setiap langkah dan setiap katanya bersulam cinta untuk kita. Dan bila kita sedar tentang cintanya, kita mungkin dah terlambat. Kita sedar hanya pada saat kedua, yang mungkin bukan lagi milik kita, untuk kita sempat menyayang. Sedih tau drama tu, sedih!

Aku terbawa-bawa drama tu sampai aku cari lagu yang diselitkan dalam drama tu. Lagu yang buat tambah tertusuk kalbu, tentang dalamnya cinta (cinta siapa-siapa lah), lagu Tanpamu. Baru aku ingat, aku pernah suka lagu ni, dan hari ni aku suka dan bertambah-tambah suka lagu ni.

Or, am I moved with this song? Hurm...

I present to you, the translation... (don't laugh if it has grammatically errors.. it is a sad song!!! hehehe.. Ops.. huhuhu...)

*I CANNOT LIVE WITHOUT YOU!


Without You  (Tanpamu - Siti Nurhaliza & Kris Dayanti)

Usually I sleep soundly
Awakened to think about you
Remembering you, you are now far away

Normally I sleep in peace
I'm moved remembering you
Loving you, but you're far away

I try to forget you
Remembering you breaks my heart
Formerly accord
But now all has passed

Love, let me remind you
That I cannot live without
Love, let me remind you
(I will always remember you)
That I cannot live without




Kerang Bakar Dah Masak


Seronoknya menjemput kawan di lapangan terbang. Jarum jam terasa tak berputar. Mata rasa macam kena gam. Lagu sedih dari radio juga kedengaran seperti lagu hari jadi. Baju kemeja hijau muda lengan panjang itu benar-benar satin atau aku saja yang nampak dia seperti bersinar? Rambutnya pendek diketam, gaya tak susah, kasutnya hitam berkilat. Dia kelihatan santai berbual, berdiri tegak tidak, senget pun bukan. Potongan pipi sempurna untuk lukisan seorang lelaki, muka bersih, tenang hati si pemandang. Ketawa tak melampau, senyum tak berlagak, nampak segak dan ramah. Dia berbual-bual dengan dua lelaki lain yang nampak lebih berusia. Seorang bermisai tebal, seorang lagi berpakaian seragam polis. Hah? Polis?! Kasut berkilat! Rambut diketam!

Kerang bakar mula masak. Tersengih. Kawan belum sampai tak apa, aku boleh pandang lagi. Dia mesti tak perasan, sebab mereka rancak berbual dan aku dalam kereta. Sama macam sederet kereta-kereta lain, beratur tunggu, untuk ambil penumpang. Kepala kutoleh 60 darjah ke kiri, memang terang-terangan. Kerang bakar dah masak! Tiba-tiba, mungkin malaikat lalu, ketiga-tiga mereka tak bergerak bibir, diam. Dia toleh 60 darjah ke kiri. Pandangan mata kami bertembung. Waw!

Kurang daripada suku saat, kepala aku kembali ke skala sifar, telefon bimbit kucapai, periksa mesej yang dah dibaca. Pada masa itu, "Kawan! Cepatlah sampai!"

Kawan sampai, aku pandang muka kawan. Ekor mata kanan aku masih nampak kelibat hijau muda berkilau. Tapi tak kulontar pandangan melepasi cermin kereta, takut, malu, atau hati-hati agar tak lampau batas. Cepat-cepat brek tangan aku turunkan, pedal minyak dihenyak, kelibat hijau muda berkilau kutinggal di lapangan terbang.

Sekarang terdetik dalam hati, "Kenapa aku tak toleh lagi sekali?"
Kerang bakar dah siap cecah sambal kicap.
Kulit kerang tinggal kosong.

Sunday, November 16, 2014

Where 'ISLAM' come from?

Islam?
Muslim?
Allah?
Muhammad?
Qur'an?

Let us start with Islam.

Do you know what Islam is? ISLAM, was NOT named after any person, tribe or place. Islam is an Arabic word, which have 3 root words. Salam (peace), Aslama (submission), Salima (pure/authentic). Islam is a pure relationship between the one and only God (creator) and creations, which the creations SUBMIT themselves to the Creator in an AUTHENTIC way (way of life that the Creator wants), and reach PEACE.

Furthermore, the name 'Islam' is MENTIONED in the scripture (Qur'an) itself. The name was given by God (Himself), "This day have I perfected your Religion for you, completed My favor upon you and have chosen for you ISLAM as your religion." (Qur'an 5:3)


*Is it possible if I buy a LENOVO handphone, but its manual never mentioned 'LENOVO' in it?*

Additional information :

Christianity is named after Jesus Christ, Buddhism is named after Gautama Buddha, also known as Siddhārtha Gautama, Hinduism is named after a river and Judaism is named after a tribe. But not Islam. The name was given by God, as mentioned in Qur'an. And, it is interesting to know that other books, never mentioned the name of the religions in their texts. (Please let me know if I am wrong here)

So that is it.. Where the name of 'Islam' come from... :)

Friday, August 15, 2014

Aku Tetap Akan Menari

Aku boleh pilih untuk berkurung
Aku boleh pilih untuk murung
Aku boleh menangis sampai bengkak mata
Aku boleh marah sampai merah muka
Tapi hari ini, aku lebih matang.

Aku pilih untuk berjumpa banyak insan
Aku pilih untuk ukir senyuman
Aku memohon tabah di atas sejadah
Aku menyesal dek dosa masa sudah
Kerana hari ini, aku lebih berhemah.

Kau memilih untuk sakiti aku
Kau menari di atas tangisanku
Maka akan kubersedia untuk tarianku sendiri
Akan kurawat sakitku perlahan-lahan
Akan kuterus berjalan walaupun bertongkat
Aku cuba yakini, yang aku tetap akan menari
Pada hari esok jika tidak hari ini
Bersama-sama si dia yang diciptakan menanti
Yang terbaik untuk aku temani
Sambil kuberbisik dalam hati
Tak mustahil si dia adalah kau sendiri.


Selepas Checkmate, HABIS!



Ya, memenangi buah dalam permainan catur adalah menggembirakan. Lebih-lebih lagi kalau dapat makan atau perangkap buah yang hebat-hebat, macam queen dan rook. Tapi itu bukanlah matlamat utama permainan catur.

Ya, ianya mampu melemahkan pihak lawan, dan memberi kelebihan kepada kita, betul. Tetapi, menang buah bukan tanda penyudahan yang menggembirakan, bukan tanda menang perlawanan catur. Penyudahan yang dimahukan adalah, menang, dengan checkmate-kan pihak lawan, kan?

"Memanglah, tapi mestilah nak makan itu ini dulu, perangkap itu ini dulu..."

Perangkaplah berapa banyak rook, bishop, knight atau queen sekalipun, andai tiba-tiba kita kena checkmate, habis. Kita kalah! NOKTAH!

Tiba-tiba, aku bawa falsafah catur dalam percaturan kehidupan kita. Capailah apa saja kegembiraan atau kelebihan yang pada mata kasar adalah alat untuk penyudahan kehidupan yang baik; pendidikan, kerjaya, duit, nama, pasangan... Demi kejayaan hidup dunia dan akhirat katanya. Namun, jika tidak sempat mencapai penyudahan yang baik, dalam keadaan tidak sedia, ale-ale kita yang 'di-checkmate-kan'... Ale-ale ajal sampai? NOKTAH!

Checkmate oleh pihak lawan dalam catur mampu kita elak. Mampu kita baca petandanya. 'Checkmate' kehidupan kita? Mati boleh bila-bila, wei..!

Capailah itu dan ini, kejarlah semuanya... Cuma bersedialah, jika tiba-tiba percaturan hidup kita tamat...
Sesungguhnya kita sedia maklum, selepas 'checkmate', HABIS!

*Jadual sendat dek catur. Tengok apa pun nampak catur*

Tuesday, April 15, 2014

Keep Sharing!


When I was thinking how hectic my life is, I feel like I should save my time and energy for my responsibilities. Some people say, my 'PRIORITIES'.

I don't need to spend (or people say, 'waste') time doing something which I can choose for not doing it. For example, eerr.. I cannot give an example, because if I have something in mind that I want to do, I will always find ways to do it. Hurm.. People say, "you are not strict in prioritizing your works, Ain".

Yes, you are right when looking at the perspective, "Ain failed to do her works". But, I am not failed yet. I am still working on it.. on them.. Still working on my PhD. Still have few weeks as President of UTM Toastmasters Club. Still have chance in finishing my first novel. I am not failed yet. I am on my way to success. To my targets.

I am improving myself in prioritizing my to-do-list. I am working hard on improving myself. "Okay, I need to drop some of my interests. For example, in sharing via blog", I said to myself.

But suddenly, when I start thinking to spend less time for sharing, like telling friend about good things (or write in this blog) then I found this -->




So, I choose to NOT stop sharing to 'save' my time like some people do. Because I want to keep sharing. Life is too short, I need to share more. I need to do it NOW! Life is not about how much I receive, but how much I can give.

No matter how hectic your days are, keep sharing!
Because sharing makes you bigger than you are. The more you pour out, the more life will be able to pour in.

~Ditulis secara pantas oleh Ain Cantik yang tengah semangat~