Friday, May 1, 2009

Berehat Semasa Menonton Wayang?

Tersebutlah kisah
Di suatu weekend
Dua gadis comel merantau mencari dua gadis comel yang lain
Yang dipisahkan dek jalan, tali air, landasan kereta api dan macam-macam lagi
Dengan niat suci lagi murni
Meluangkan masa bersama-sama, mengeratkan silaturrahim, mengapai bahagia

hahahaha.. tak boleh blah betul punya pernyataan..

maka, sampai la aku dengan kawan aku kat Utrech..
ada la aktiviti-aktiviti menarik yang disediakan oleh tuan tanah untuk lawatan dua hari dua malam tersebut. hmm.. dua hari dua malam kan?

apa yang aku nak kongsi kat sini..
kami tengok wayang.. yeah!! teringat saat-saat berkobar-kobar pi panggung kat Jusco Tebrau sebab nak tengok cerita Sivaji, tapi tiket habis, sold out! hahaha.. maka tengok Die Hard 4.. hehehe.. (macam mana lah boleh nak tengok sivaji dulu kan sebelum mempertimbangkan cerita Die Hard.. hahaha.. ni abang Black punya pengaruh la ni)

ook.. kat Utrech tu, kami tengok cite "confessions of a shopaholic"
memang dah lama pun.. ada aku kata baru pegi tengok wayang ni? =P
cerita kisah Rebecca yang bersusahpayah hidup dalam ketagihan ber-shopping-nya!

kami tengok dalam keadaan penat sepenat-penatnya.. tapi aku boleh tengok lagi lah.. best jer aku rasa.. walaupun aku dah baca novel dia kan.. tengok movie tetap best hehehe (macam Ayat-ayat Cinta gak la.. novel dulu baru movie.. baru masyuk..)

aku suka intro cerita ni..
"they have magic card"
magic card yang Rebecca idam-idamkan sejak kecil tu ialah, kad kredit!! ngeh ngeh ngeh...

okay.. aku bukan nak buat review movie..
aku cuma nak bagi tau..
bahawa..

tengah-tengah masyuk tengok movie tersebut, dalam panggung yang tak besar mana.. lepas sejam (katakan lah cerita tu selama 2 jam), tiba-tiba, pada skrin tersebut gelap! dan, terpapar satu perkataan dengan tulisan berwarna putih!

PAUSE

boleh pulak kan ada masa rehat untuk satu filem yang sedang ditayangkan di panggung wayang.. hahaha.. masa rehat itu adalah 20 minit okay..!! sempat la omputeh-omputeh tu nak bercengkerama ker, nak makan ke, nak hisap rokok, nak ke tandas dan lain-lain..

bagus gak sebenarnya.. kurang lah agaknya kebarangkalian gangguan orang bangun dari tempat duduk untuk hal-hal kecemasan kan? ganjil sungguh.. ke, kat tempat lain pun macam tu kecuali Malaysia? ntah..

tu je sebenarnya aku nak cerita..
tentang..
berehat semasa menonton wayang.. =D

1 comment:

Adam Ruslan said...

Koman la kat Utrech camtu. 20 minit dorng ambik masa nak tukar CD 1 kepada CD 2. Appa ra. Hahah.