Wednesday, May 6, 2009

Bilikku Harum

"hijau dengan pink.. tak ke cun tu.. "
"hmmm.. pastikan kene cara la.. kalau tak, pelik warna tu.." pesan Lala
"eh, tak lah, aku dah pernah tengok, pink dengan hijau muda memang cantik kalau combine"
"pun boleh, pun boleh.. "
"aaahh.. aku tak kira.. nak buat warna tema hari kawin aku.. hahaha" aku berangan

nantilah... aku jumpa koleksi padanan warna merah jambu dan hijau muda, akan kupaparkan di blog ini sebagai bukti.. hehehe..

pernah satu zaman, di maktab.. aku tak suka warna merah jambu.. tak suka? bukan.. tapi tak mahu warna itu.. tak mahu!! kalau ada pilihan, katakan tak nak pada merah jambu..
sebab? ada satu kumpulan tidak rasmi bernama 'Rock Band' yang suka warna merah jambu! dan tidak mahu terlibat secara langsung atau tak langsung dengan kumpulan itu! hehehe..
kepada kawan-kawanku dari 'Rock Band' ni, jangan amik ati yer.. aku bukan tak suka korang.. aku kawan je dengan korang kan? hehehe..

eh, apa aku melalut ke zaman maktab ni..

owh.. aku nak tulis.. sebenarnya.. pasal bilikku berbau harum..
dan bau itu semerbak datang dari sejambak bunga mawar (ros lah kan?) yang kesemua 20 kuntum itu berwarna hijau muda dan ditebing luar setiap kelopak berwarna merah jambu. dapat bayangkan? aisehmen.. sorry lah.. malas nak amik gambar.. huhu.. tapi apa aku boleh cakap, merah jambu berkawan dengan hijau muda memang cantik. hehehe..

jambagan mawar berduri dalam plastik-yang-dipotong-menjadi-pasu ini dah semakin layu sebab dah hampir sampai ajal. tapi yang menariknya, bau harum dia semakin semerbak walau diri makin kiok.. alamak.. ada orang pesan jangan tegur benda wangi malam-malam ni.. huhu..

dalam bilik yang alat pengukur suhu tertera padanya 19 darjah celcius ini, aku terus bertenang mendengar deruan angin yang kuat dari tingkat 10 sambil bernafas dengan sempurna dan percuma.. dengan haruman bunga mawar hijau muda merah jambu..

bilikku harum

*mode pening tapi bahagia*

3 comments:

sa_ya S A I D A H said...

aku ada baju kurung tanah hijau muda n bunga pink..tapi ingat tak baju itulah yang kak ecah n ko kutuk sebagai pokok pisang suatu ketika dahulu?haha..stiap kalu aku pakai baju itu aku teringat..

ayen =D said...

hahaha.. ko tak rasa ke apa pun penampilan ko, aku n ecah akan kutuk? hahaha..

cuba bayangkan kalau kitorang puji, mesti ko tak ingat kan.. ? hehehe

muuaaaaahhh...
memori daun pisang...
lalalala..

Ayu said...

Hahaha.. Bagus2.. Ros ko harum? Mana bolehh.. Ni yg aku dengki nih. Dulu, aku punya ros, tak harum pun... Cett!! Btw, yg di-tag utk tag makanan tu memnag engkaulah wahai Ain/Ayen. Hehehe.. ; )