Wednesday, December 30, 2009

Bukan Goodies Bag Biasa

Assalammua'laikum warahmatullah..

Aku telah dengan jayanya, memiliki satu hari cuti kecemasan. Emergency leave..! yeah! Satu pencapaian..! hahaha..

Ye lah, masa aku student, aku bukan jenis yang kehadiran 100%. Dari sekolah, sampailah ke universiti. Senang-senang je aku boleh berkata pada mak, kawan, atau dalam hati "malas lah nak ke kelas hari ni". Tapi bila dah bukan student, bekerja, walaupun selantang mana aku bersuara, "malasnye...!!!!", aku tetap kena pergi kerja.. huhu.. Walaupun terpaksa melangkah keluar rumah dengan lemah longlai, tiada semangat dan kurang efisyen. Huh. Maka, aku tegaskan di sini, bahawa Emergency Leave isnin lepas adalah satu kejayaan! ;)

(ini tolak kes yang aku benar-benar gembira pergi kerja tau...)

Macam-macam aku boleh buat hari tu. Malah dalam keadaan tenang, tanpa keterpaksaan. Suri rumah sepenuh masa. Salah satu aktiviti yang aku buat ialah, mengemas 'goodies bag' yang aku dapat sempena perjalanan memenuhi undangan walimatul urus Kak Eni dan Atok di Sg Siput, belas-belas Disember yang lepas.. Owh yeah..

Ini bukan 'goodies bag' biasa tau.. Lain dari yang lain. Sebab aku beli. hahaha.. TETAPI, aku tak kan dapat beli kalau tak pergi kenduri itu. Maka, kira goodies bag lah kan. Aku beli..

Tadaa....!!


Hahaha.. tinggal bekas aje.. sebab aku lupa nak ambil gambar sebelum bekas itu dikosongkan.. Kenapa aku kosongkan? Sebab aku nak pindahkan KAKTUS COMEL itu ke dalam pasu yang lebih selesa dan mewah.. cewah.. Kertas surat khabar tu punya tajuk macam best.. Guna hobi untuk..? untuk be happy!! (errr.. hobi kah?)

Ini tanahnya, beli di Melaka...

Cara-cara untuk menukar pasu itu.. haa.. bentang surat khabar supaya lantai tidak kotor. Nak-nak, kepada orang yang malas menutup aurat untuk buat kerja-kerja ini di luar rumah. Maka, haruslah menjaga kebersihan lantai dalam rumahnya. Sebelum apa-apa, jangan lupa basahkan tanah dalam pasu asal.. Supaya, tanah jadi lembut, senang nak keluarkan pokok tanpa kekejungan, kejutan atau kecederaan. PENTING sekali, kertas surat khabar yang boleh digunakan sebagai pengalas ketika memegang kaktus, yang berduri halus. Pergh.. Kalau masuk bawah kulit dan tak keluar lagi, memang ************. Lepas tu, letak sikit tanah baru dalam pasu baru.. dah ada sikit, baru letak pokok dengan tanah dari pasu asal..

Sesi cuba jaya, untuk melihat padanan yang sesuai dalam satu-satu pasu. Ada 7 bangsa pokok, nak letak dalam 3 pasu baru.. haaa.. soalan KBKK.. Hasilnya..




Alkisah.. Goodies bag tersebut telah cantik tersusun di luar bilik aku...


Sekarang, yang mana nak letak kat meja ofis, mana nak letak kat meja di rumah sewa.. hmm..

3 comments:

hanimndroid said...

yang tgh buh kat ofis~!

noorafzan.blogspot.com said...

wah2..
beli kaktus kat sg siput..

ayen =D said...

eh.. afzan.. beli kaktus tu, kat cameron, singgah masa balik dri sg siput.. hehehe..

orait hanim.. :D