Monday, October 11, 2010

Cinta Tak Bersyarat - Buat Lala

Assalammu'alaikum warahmatullah...

Sememangnya kepala otak ini tidak disetkan pun untuk menulis di blog hari ini sebab ada kerja lain yang nak diutamakan. Tapi bila aku tekan keyboard, tanda koma ada (terbukti), noktah ada, dan tanda soal pun berfungsi. Terbuktikan? hehehe..

Kenapalah bila masa aku berniat nak buat kerja yang tak gunakan keyboard lah, keyboard ni 100% functioned. Dan masa aku berkobar-kobar nak gunakannya, terpaksa aku guna tanda lain (seperti ; : -- ) untuk pengganti koma, noktah dan tanda soal. Kenapa.. kenapa.. kenapa???!!!??!!!!

Khamis dan Jumaat lepas, adalah hari all out kami untuk Laser Safety Course 2010 (LSC10). Aku dengan Lala ada bincang sama sendiri, "Hadiah untuk diri sendiri sempena selesai LSC10 ni ialah blog kita updated!" dan topik yang hendak diutarakan telah dipersetujui. Tapi.... Tak tercapai kudratku lagi. Huh..

Maka, biar aku tulis pasal hal lain yang tak lah besar mana, tapi boleh lah aku compactkan kepada perenggan yang sedikit saja. Aku nak cerita pasal kekaguman aku dengan majlis perkahwinan ex-bf Lala (kata Lala) iaitu Dato' Sheikh Muzafar dengan Datin Dr Halina malam tadi. Aku kagumkan sebab sangat mengenengahkan elemen kemelayuan. Berarak masuk pun dengan kompang dan selawat. Lagu-lagu asli dengan tarian asli, macam tengok filem melayu hitam putih. Lala tak dapat tengok, sebab dia tersangkut atas lebuh raya dek kemalangan ke-4 yang ditempuhnya semalam. Hahaha.. Padan muka Lala, tak dapat tengok kek kahwin yang lepas pengantin potong, kek tu naik ke angkasa lepas.. berdesup!!!! (imaginasi kak Syila semata-mata semasa dalam perjalanan weekend bersama @Lambaian)

Ada lagu ni, aku pertama kali dengar, dan aku sangat nak tujukan untuk Lala. Lala, sila dengar lirik.. Ko tu suka tak perasan lirik kan..



Tak ada sedikitpun sesalku
Tak bertahan dengan setiaku
Walau di akhir jalan
Ku harus melepaskan dirimu

Ternyata tak mampu kau melupa
Dalamnya cintaku yg hebat
Hingga ada alasan bagimu
Tuk tinggalkan setiamu

Demi nama cinta
Telah kupersembahkan hatiku hanya untukmu
Tlah kujaga kejujuran dalam setiap nafasku
Karna demi cinta
Telah kurelakan kecewaku atas ingkarmu
Sebab kumengerti cinta itu tak mesti memiliki

Andai saja bisa kau pahami
Layaknya arti kasih sejati
Karna cinta yg sungguh
Tiada akan pernah mungkin bersyarat

Ternyata tak mampu kau melupa
Dalamnya cintaku yg hebat

p/s Kalau lah Datin Dr Halina TERbaca post ni, aku yakin beliau cukup educated dan sporting untuk menerima post ini sebagai hiburan jari-jemari aku menari atas keyboard semata-mata. Peace! Apa-apa pun aku suka tengok beliau. Bercakap je keje masa jadi pengantin. Comel dan cute! hehehe..

3 comments:

lala said...

adeh... lagu ape nih yen2

Kotak Hijau said...

element>band indon

ayen =D said...

5 markah utk lala
10 markah utk tempe