Wednesday, July 10, 2013

Akhir Cinta


Lagu Yuna dan Aizat bertajuk Dwi Hati, sangat comel. Muzik, klip video, memang buat aku rasa nak terbang-terbang, lebih-lebih lagi pada rangkap ini;

Diantara kita
Suka sama suka
Aku pasti kau punya hati
Ingin bersama jua


Okay, aku tersengih, tersengih lagi... Biarlah apa jua masalah yang akan mendatang, aku tetap tersengih dengan hati yang berbunga-bunga. Namun ada satu rangkap yang buat aku terhenti rasa berbunga-bunga di hati, sentap ;

Tidak semestinya
Semua cerita cinta
Kan berakhir sesempurna
Seperti kita impikan

Ya, terimalah hakikat, tak semua akan berakhir sesempurna yang kita impikan. Kita merancang tapi rancangan-Nya juga yang terbaik. Apa yang mampu kita buat sebagai hamba, teruskan menjadi hamba yang penuh cinta. Pengakhirannya, kita hanya mampu berharap. Semoga cinta dan rindu Dia jugalah yang menenangkan hati ini.

Ya Allah, kuatkanlah hati ini untuk menerima apa jua pengakhiran segala cerita cinta dalam hidup seorang Ain ini. Sentuhlah hati ini dan hati-hati mereka yang seorang Ain ini cintai dengan manisnya cinta buat-Mu. Itulah sebaik-baik akhir cinta.



No comments: