Monday, March 15, 2010

Jam ke 25?

Banyaknya perkara nak disiapkan.. Tapi macam tak berkesudahan lagi ni..

Self-study, before giving lecture.. ada dua minggu lagi sebelum study week para pelajar.. Aku belajar sekarang bukan macam belajar masa zaman student. Mestilah aku perlu lebih fokus, faham dan lebih meluas.. kan kan kan... Kalau lah masa aku study aku belajar macam sekarang... hehehe..

Nanti student test, khamis ni, dah kena tanda pulak. Beri feedback (kena pantas, mengikut kata penceramah dalam kursus Rabu lepas).
Huh..
Haa.. tak masuk lagi dengan Final Exam.. owh. tapi tu tak apa, lepas mereka jawab exam lah.. Paling kurang pun, 3 minggu daripada sekarang.

Beri markah assignment lagi.. eeerr.. macam mana nak bagi markah assignment ni ek..

Okay.. itu kuliah yang aku ganti sejak 3 minggu yang lepas. Kuliah Fizik Optik.

Amali Termodinamik lain cerita. Ya, amali dah habis minggu lepas. Yang ada sekarang hanyalah timbunan laporan amali para pelajar. Haih, tak terbuat-buat.. Tertangguh dan kerja-kerja lain. (malas lah aku nak explain kerja-kerja lain tu apa) Aku mesti siapkan minggu ni..! Atau boleh lah minggu depan usik-usik lagi sikit.. Dengan markah sekali.. Supaya aku ingat pelajar mana yang bagus dan yang mana buat eksperimen macam main layang-layang je, berangan.. (eerr.. ye ke main layang-layang macam tu?)

Minggu ni ada 4 hari kursus mengendali laser, pagi sampai petang.. Mula esok. Dah 2 kali tangguh dah. Dah la tangguh lambat beritahu. Lepas tu, "eh, awak terlibat ker?" Dua-dua kali pun macam tu. Nak marah, perangai syaitan. Lagipun, tak sempat nak marah (Sempat tulis kat blog je)

Alamak, mesyuarat perancangan silibus kursus baru..! Minggu depan mula balik selepas rehat minggu ni (sebab kursus laser tu) Setiap minggu sekali. Itu mesyuarat, mestilah kena luang masa kurang-kurang 2 jam seminggu untuk buat kerjanya.. Itu sekarang, nanti-nanti?

Perkembangan diri sendiri sebagai reseacher? Alkisah selesaikan tempat PhD pun tak terpastikan lagi. Alkisah menulis scientific paper pun tak bertambah progress lagi. Bila jumpa orang-orang tertentu, dok tanya bila nak sambung PhD lagi.. Aku jawab "esok.." hahaha..

Tak perlu lah cerita semua kan.. ini pun dah banyak aku rasa.. Tapi boleh pulak ada pelajar kata...
"tutor bukan banyak kerja pun kan.. boring je rasanya kat dalam bilik tu.."

Nak rasa apa ya bila dengar (dan pandang) orang cakap macam ni?
Padahal aku mengajar istilahnya 'tolong' ajar.

Satu hari ada 24 jam..

Ada jam ke 25 kah?

No comments: