Saturday, February 28, 2009

BBB (Bunga Bawang Baru)

~ berapa belas kali aku snap baru dapat ini hohoho ~

Jangan marah, i ada bunga bawang baru.. kuning gitu.. ni namanya tak de keje cari keje.. dok ngadap bunga keluar (sila baca subhanallah) then dok snap-snap gambar guna kamera i yang power bergaya hehe.. editted using Picasa pada soal warna (light).

~ favorite snap ~

Ada gak snap yang aku suka sangat angle nya.. orang lain tak suka, aku tak kesah.. haha.. tapi aku gagal meneruskan ketabahan mendapatkan gambar yang lebih baik.. huhu.. iaitu,


Untuk pengetahuan yang tak tahu, kat studio/bilik aku ni memang lampu-lampunya berwarna kuning.. eh, oren.. memang tak best la untuk membaca buku (alasan) Tak de nya lampu-lampu kalimantang ni.. huhu.. teringat lak lampu kalimantang kat rumah yang dikerumuni kelakatu (betul ke aku eja ni) kalau hari nak hujan (betul ke ni? hehehe).. Nak balik Malaysia!!!

Kadang-kadang, kita akan berada pada satu situasi yang kita nampak sesuatu/seseorang itu sangat jelas dan berbeza dengan yang lain. Perhatian kita hanya pada dia. Hanya pada dia. Yang lain hanya lah sekadar imej tidak terfokus, kabur. Kerana dia.. haha.. dah jiwang la pulak.. terpulang nak tafsirkan macam mana, tapi boleh juga ditafsir pada ;

~ kerana dia ~


~ Ni la gambar paling full yang aku sudi upload ~

Asik dok tunjuk je gambar-gambar berwarna ceria ni. Warna yang pernah menjadi tarikan pada sebuah kereta satria kepunyaan abang ATMA blok depan masa kat UTM tahun satu dulu hahaha.. So, apakah nama bunga bawang berwarna ceria ini?


Sekian

eh, nak gitau.. gambar-gambar dilihat dan diedit di laptop aku. tak tau la apa jadi warnanya kalau dilihat pada monitor lain, mungkin lain macam. harap maaf hehe..

8 comments:

*~ eLiEnZ 87 ~* said...

glak laaaaa
da pndai bgamboooo
tabik2
slamat join kelab fotokreatif :P
bratur2, sumer dpt borg join kelab neh..
kalo abes borg, sok dtg lg ye~

heheehe
ngarot lak gue

mduralim said...

walla wey~..
dh mcm taman dh aku tgk sudut bunga ko tu.. jelez2..
kalo nk tgk taman kaktus.. jemput r ea bertndg ke umah nie plak.. kui3

ayen =D said...

hahaha. tu je sudut yg aku suka dlm bilik aku.. sudut makanan, dan sudut katil hahaha.. lain2, aku buat2 tak nampak je.. huhuhu..

dlu ms skolah nk masuk kelab fotografi kelab penuh. kt utm, nk masuk gak, org kata kene sedia duit lebih skit.. huhu.. i tak mmpu masa tu.. skrang, haa.. hamik ko.. repot yg kene anta 2 minggu lagi belakang cite hahaha..

ayen =D said...

eh, baru terfikir.. wah.. Mai mencemar duli dengan mengomen kat blog aku.. wah.. hehehe..

zairi baharom said...

wah..great shot ain..two side blur with an item focus in the middle..i like..hehe..=)
ain ni, gi wat master ke gi berkebun neh??mai cuba explain sket..balik nnt, buat bisnes bawang ye..haha

amANI said...

Ada persoalan yang serius yang ingin ditanya:

1. Bunga bawang ini adakah akan hidup aman dan sesuai dengan iklim khatulistiwa di Taman Universiti? ke kene bela dalam peti sejuk?

2. Adakah bawang tersebut murah seperti membeli benih pokok cili?

ayen =D said...

abg zairi, tp bkn dslr kan, so leh buat mcm ni utk mende2 dekat je. i mean, makro mode tu.. huhu.. and, yang ~kerana dia~ tu punya bluring adalah kesan editting semata.hehe.. yang lain, ye.. :D ala, bkn berkebun pn, letak je pokok tu, siram, bkn mcm kene bela laki. haha..

abg adam, ini jawapan serius :

1. ntah la abg adam,ni pokok indoor rasanya. so tak sjok sgt. tp tgk struktur daun, mybe blh lecur kalau panas. dan dia mcm ala2 pokok pisang. nk kasi berbunga lagi tu ada teknik2 dia yg ain malas nk belajar haha.. jawapan ringkasnye, tak pasti ehehe

2. xtau harga benih pokok cili. ha3..

zairi baharom said...

ain sudah jadi petani yg berjaye..yeay!!!=D
ain, nak 5 pasu tau..lain2 colour..hehe