Wednesday, April 1, 2009

How old are you? I am 15 years old

1 haribulan April tahun 1994, juga ditulis sebagai 1/4/1994, pada jam 4.44 pagi, (saje je kan doktor tu nak banyakkan nombor 4 ) seorang bayi lelaki akhirnya keluar melihat dunia selepas dua minggu tertangguh. Kenapa tertangguh? Sebab mak dia kata, "Janganlah keluar hujung bulan puasa ni.. aku nak beraya..." haaa.. hamik.. hehehe.. Masa dalam perut lagi dah mendengar kata budak ni.. bagus bagus.. adik sapa lah ni.. hehe..

Tergelak-gelak sorang-sorang aku tengok gambar-gambar yang ada dalam laptop aku ni ha.. gambar muka bayi tadi yang dah bergelar budak lelaki.. Asyik bermain jer budak sorang ni lah..
Sebenarnya aku nak letak gambar dia masa baby yang sangat tembam tu.. tak ada pulak dalam laptop aku kan.. hehe..

Daripada bermain alat permainan yang memang dipanggil alat permainan, sehinggalah kepada apa-apa saja yang boleh dia jadikan alat untuk bermain, dia layan.. hentam saje la labu...

Tengok tu.. hentah apa-apa ranting pun dia layan.. dengan tong sampah biru.. (sikit je nampak dalam gambar hehe) Tanpa apa-apa props pun dia boleh bermain.. hahaha.. langsir kat belakang tu familiar habis la kan.. hehe.. dan.. termasuk lah motor paklong aku.. action je lebih tu.. bawa basikal pun kaki luka.. ada hati.. =P

Dalam budak-budak dia, asyik bermain jer.. sampai ada satu kali tu, aku ajar dia pasal simpulan bahasa, dia boleh main satu benda (aku tak ingat) sebagai kapal terbang yang meruntuhkan 'istana' yang dibina oleh saudara sepupu dia, dak Nui.. huhu.. tapi ada jugak aku rasa, "eh, dah boleh harap la budak ni.." Contohnya,

Dont try this at home.. the making of 'daging kangkang' hahaha..

Aku macam suka pulak kat gambar kat atas ni.. sebab budak kecik tu macam comel lak aku rasa.. tapi diharap jangan cuba menyatakan dengan siapakah dia bergambar.. hehehe... seingat aku, masa ni, budak kecik ni botak.. hahaha.. Masa ni ketot jer budak ni.. Tengok gambar raya lepas, Aidilfitri kedua keluargaku tanpa aku di kampung, (cewah) memang sah, budak ni lagi tinggi dari aku dah.. Budak? dah remaja gitu.. eewww.. remaja..? geli geliman gelimat lak aku hehe..

Ini la budak yang menjadi fashion designer aku,
"Long, baju ni tak best la Long.. pendek.. kau pakai baju lagi satu tu lah.."

Dia juga hero aku,
"Pet, ada orang datang la.."
"biau aku tengok.."


Dia juga seorang pendengki,

"Long, **** apa kabau?" (nama seseorang)
"hek eleh, cari gaduh.. mana aku tau dia apa kabau.."
"hehehe.. oo.. habis, yang nombor dua? *
***?" (nama seseorang yang lain)
"kau ni apasal?"
"eleh.. tanya jer.. hahaha.. acukucukucu.. colet sikit.."
pastu dia blah..

Dia juga buat aku geli hati,
"Long, kenapa orang telinga capang cantik ek?"
"haa? cantik? hentah.. nasib dia la.."
"macam akak tu ha.." sambil tunjuk seorang awek kat meja makan yang lain, "kan telinga dia capang.. cun tu.."
"hmm.. yer kot.."
tak nampak pun muka akak tu..
"cun, macam awek aku.. hehehe.."
"ceh.."

Dia pernah bercita-cita nak jadi tukang bancuh simen (sebab dia tengok orang yang buat rumah kat kampung) Pernah juga nak jadi pelumba kereta.. Pernah juga nak jadi bomba (Dia telah menemuramah bomba bertugas di satu pameran) Jadi penyanyi? Itu kena tanya pengkritik tetap, Kak Yati kita dulu semasa audition.. Pomen? asal dia pomen basikal jer, ada seorang nenek sound, "alaaaaaahhhaaaaii....!! dah macam tikus baiki labu dah ni ha...!!!"

Nak jadi ustaz? nama-nama Malaikat macam ada salah jawab masa exam dulu kan? hahaha.. Nak jadi jurujual? haa.. ni dah ada gaya, omputeh pun dia bantai jual songkok.. Pembuat kotak songkok? haaa.. skil buruh ada, skil mandor pun ada.. boleh dipertimbangkan.. CEO syarikat Kotak Katik Interprise pun boleh.. pun boleh..

Tak kira la Apit nak jadi apa.. dan akan jadi apa.. yang penting.. genapnya hari ini Apit 15 tahun mengikut kalendar orang puteh ni,

i wish you Happy Birthday!! and hope your dreams come true.. tenang, sakses dan bahagia hari ini, esok, lusa, masa depan.. kat dunia dan akhirat.. Allah sentiasa jaga Apit.. insyaAllah..
err.. dah la, tak reti aku nak wish lebih-lebih.. paham-paham je la seorang kaklong yang baik kan.. =p


p/s jangan muncung-muncung.. kalau nak sangat motor, motorola boleh la aku sponsor.. haha..

6 comments:

KoPreL iBNuiSa said...

tomeynyer ayen..hahahaha...(kurus sket waktu nieh)...huhuu

lala said...

ahahah... apit2... hepi bday jugak kpd apit... kim slm apit yen... aku teringat cite syahdu tu... "orang sakit jantung boleh jado bomba x?" camtu la lebey kurg soklan die kan....

ayen =D said...
This comment has been removed by the author.
ayen =D said...

mana ayen? mana? haha..

salah lah Lala.. bukan jado, jadi.. hehehe..

ziraniza said...

ain..ni apit y tinggi ms ktorg dtg umah ko tu ker...
y tolong kait buah pulasan tu hehe
hepy belated bufday apit...
semoga berjaya dunia akhirat..

ayen =D said...

ha ah.. tu la apit nyer.. mana ada orang lain nyer hehe