Wednesday, June 10, 2009

"Rehlah Kubra" Si Jalak Lenteng di Bumi Mesir

Hakikatnya, Si Jalak Lenteng ni bukanlah keluarga terdekat aku yang boleh aku hubungi untuk hal-hal kecemasan, tetapi hanyalah seorang yang bajet pemalu masa kami sama-sama mengikuti Kursus Biro Tata Negara (BTN) 2007 lalu sebelum ke luar Malaysia. Selepas masing-masing berada di bumi Poland dan Jerman, hanya berhubung melalui kemudahan internet yang sangaaaaattttt lah jarang. Dan, kalau berhubung pun, perbualan kami bukan lah seperti kawan lama, malah bukan juga seperti pelajar, tetapi tak ubah seperti traveller sepenuh masa!

Jangan banding dengan aku lah, Si Jalak Lenteng ni lagi banyak berjalan.. Maka gambar-gambar dan cerita dia amatlah menarik untuk dilihat dan didengar/dibaca. Gaya penulisan dia yang aku suka, tak memeningkan, malah ada ummpphhh menjadikan aku rasa tak malu untuk bagitau orang, Si Jalak Lenteng ni kawan aku.. (nasib lah kalau dia tak mengaku kawan)

Apa yang aku nak kongsi di post aku kali ini ialah, akhirnya impian Si Jalak Lenteng untuk berada di bumi Mesir tercapai. Tahniah, dan aku tumpang gembira. Keterujaan aku pada bumi Mesir tak padam-padam walaupun aku telah berada di sana selama 7 hari cuti musim sejuk yang lalu. Aku rasa tambah teruja lagi rindu (perrrhh.. ayat novel tak boleh belah..) apabila Si Jalak bercerita dalam YM dan apabila aku membaca blog Si Jalak. Sebenarnya teruja, rindu dan syahdu tu dari saat aku berborak-borak dengan si Jalak sebelum dia pergi lagi.. Blog si Jalak ada bersiri-siri.. 10 siri.. dengan cerita, gambar, dan video, memang tak menyesal aku baca. Maka, layan...

Blog Si Jalak Lenteng, Rehlah Kubra --- Silalah klik untuk baca---
(10 siri itu berturut-turut, boleh baca post-post beliau berikutnya untuk sambungan)

Baca pengalaman Si Jalak, selain tumpang puas hati, teringat juga kisah-kisah aku dan kengkawan semasa ke sana.. sob sob sob.. Kisah di Mesir.. *blink2*.. tak de ayat lain dah aku nak cakap, melainkan, Allah sayang kita...

Allahuakbar.. subhanAllah.. alhamdulillah..

3 comments:

Jalak Lenteng said...

**stamp approval**

zairi baharom said...

amboi2..'blink2' ye..hehe

ayen =D said...

*blink2* la.. nak buat camne, tak ter-blink2.. wah.. yang itu aje dia highlight ek..

tuan punya cerita, terima kasih lah ye mencemar duli bagi stamp approval..