Thursday, January 5, 2012

Kawan Kursus Induksi - Bahagian 1 ;)

Ditujukan khas buat kawan-kawan Kursus Induksi UTM, 14-31 Disember 2010, terutamanya Kumpulan SATU dari Kumpulan Profesional 1... Muuuuaaaaaaah!
*****************************

"Leen!!! Kau nak kahwin esok...!!!"

Sopan sungguh cara aku tegur tadi, seorang kawan yang lemah lembut, comel dan seronok untuk bual gosip. Nak kahwin dah esok.. Aku suka! Aku teruja! Sebab aku dapat datang (insyaAllah). Padahal bulan lepas aku dah rasa sedikit sedih dah, sebab tak dapat datang, konon-konon nak merantau demi bangsa dan negara. Penangguhan operasi merantau aku selama 12 hari tu sangat berbaloi... Leen!!!! Nantikan kedatangan aku!

Teringat masa hari terakhir kursus induksi (kursus 2 minggu untuk staf baru UTM), aku duduk berbual dengan kumpulan aku (kami 10 orang sekumpulan), yang juga ada Leen. 
"Korang.. keep in touch tau.."
"Ha ah... nanti kita hang out sama-sama la.."
"Eh, siapa antara kita akan kahwin dulu ni?"

Dengan keyakinan yang penuh, aku angkat tangan! Yeeehaaa! Aku dah nampak dah aku nak kahwin bila!


 Haa.. aku rasa masa inilah perbualan tersebut berlaku... Itu dia Leen dan aku yang lapar.

Tapi rezeki aku mungkin kena pusing-pusing roundabout dan masuk simpang-simpang berliku sikit, tak jadi lah aku orang pertama yang kahwin di kalangan rakan kumpulan SATU kursus induksi aku. Hehehe... Tak apa Ain, tak apa.. Yang penting, Leen akan kahwin dulu! Sharul berada di tempat ke dua! yeehaaa!


Ini dia, operasi Sharul menulis nama untuk kad jemputan ke majlis perkahwinan dia... (Itu pun lepas yang perempuan-perempuan ni teriak "Eh Sharul! Bagi kad kahwin mesti tulis nama kitorang la..! Atas sampul pun!" "Owh, kena ek?" jawab Sharul..) Dan dapat dilihat betapa Saha, penghulu kumpulan SATU teruja dengan kad kahwin.

Sharul serahkan kad jemputan kahwin tu masa makan malam kami yang sangat gembira!!!  Di Tepian Tebrau, JB.



Thanks Nina (adik Leen) untuk gambar-gambar masa makan ikan bakar tip top ni.. pedas! Yummy! (Klik untuk gambar besar ye.. gambar ni.. panjaaaaaaannngg.......

Haaa.. tadi ada tulis pasal kursus induksi, agenda hidup yang menemukan kami semua kan? Ini dia, tadaaaa....!!!!

 Aku suka gambar ni.. sangat tadaaa...!!! Leen dan Helmy sangat bijak posing!

Dan pemenangnya.. adalah... kumpulan SATU!!! Untuk persembahan kumpulan... (kategori Kumpulan Profesional 1) Tu kumpulan kecil.. kumpulan besar dapat nombor 1 juga untuk persembahan semasa Malam Kebudayaan! Aku suka semua!!! (kumpulan besar lain ialah Kumpulan Profesional 2 dan Kumpulan Sokongan)


Gambar yang sangat comel.. Gaya tangan tu adalah antara gaya yang kami buat masa persembahan kumpulan SATU tentang 'sustainability'. Haaa.. apa kami buat sampai menang ni? Tunggu....

".... nanti kita hang out sama-sama tau...!" -  Dialog ini mengakibatkan wujudnya outing pertama kami...


Masa ni...

*Bersambung =p

3 comments:

L33n said...

waaaaaahhh...perlu ke bersambung cerite ini??? haha..neway aku sangat touching membace post yang ini...tak sabar nak hug koranngggggg..(yang pompan je leerr..) haha...aku seperti tidak percaye yang aku menjadi org pertama mendahului korang semuwe..dan paling tak sangke yang nombor 2 adalah sharul bakal menyusuri langkah aku...huuuu....Tahniah gak la Sharul..aku akan datang bersama suami nnt...insyallah...AYEN...OLie..JanNAh...datang laaaaaa esokkk k..
waiting....

nuyuljana said...

selamat pengantin baru leen. selamat menjalani kehidupan sbg seorang isteri.

sukaaaaaaaa!!

ayen =D said...

perlu la bersambung leen.. kalau tak termuntah kau baca sekali gus nanti..

kan jannah kan.. suuukkkkaaaaa!!!.. okay, bahagian 2 DONE! check it out ;)