Thursday, April 1, 2010

My Friends?

"kau anggap aku kawan kau ker?"

Itu satu persoalan yang aku tak rasa aku perlu jawab. hahaha.. Kalau tak, apsal aku kawan dengan dia, dia, dia dan mereka? Best friend? Is that title needs any clarification? I don't think so. Aku, dan beberapa kawan buat gaya geli-geleman dan ketawa dengan gembira di ruang tamu bila bercerita tentang orang yang menitikberatkan persoalan tersebut. Persoalan yang kami rasa tak perlu jawab. Persahabatan adalah sangat subjektif, dan kasih sayang bukan perlukan ikrar semata. Your love in your action, your care and how you really care about your friends' heart is more important.

Okay, tak dinafikan ada jenis orang yang 'soft' perlukannya berserta lafaz. But it is not my type, even few of my friends.

But that friendship is there. The love is there. Kami bukan hati plastik.

Malam ulang tahun kelahiran, makan sama-sama. Nyanyi sikit lebih kurang.. Ada masa sweet-sweet.. ada masa sengal-sengal sebab mendengki.. we are friends.

Makan kat secret recipe dua malam lepas sampai kenyang giler..!
Lepas tu ada yang datang bilik di fakulti hadiahkan ini,

Petang semalam, jumpa seorang, hadiahkan tabung comel, sebagai nasihat ikhlas kepada aku, "ain, menabung lah kamu".. (gambar belum ambil). Makan Mc D.

Lepas tu, sambung lagi makan char kuew tiau sedap kat taman perumahan dengan seorang lagi.. Walaupun tak lapar, tapi aku boleh makan (don't try this at home).

Tak lupa kepada yang menggunakan kemudahan Facebook untuk menyapa dan menggembirakan. Termasuklah mesej dan video dan seseorang yang aku baru kenal




Semuanya ringkas, tapi bermakna. Sebab aku yakin, aku tak akan dapat merasa hari-hari aku itu tanpa manusia yang bergelar kawan, sahabat..

Aku tak pandang serong atau senget kepada manusia/kawan yang sangat berlawanan dengan aku sebab aku faham, kita cuma berbeza. Dan perbezaan itu tidak mustahil, dan tak perlu dihindari. Be yourself, and live in your happy world, with your friends...

Thank you very much, my friends.

No comments: